СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ДІТЕЙ
Завдання ЗАКЛАДУ ОСВІТИ у напрямку соціального захисту
на 2023 /2024 н.р.:
- здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей – сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей – напівсиріт, дітей з неповних сімей, дітей з інвалідністю, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей;
- організація соціально-психологічного обстеження, надання консультативної допомоги дітям та батькам з багатодітних, неповних, сімей;підтримка опікунів та дітей, позбавлених батьківського піклування
- прогнозування та профілактика можливих негативних виявів та їх вплив на особистість дитини;
- підтримка взаємозв’язку школи з іншими організаціями з метою реалізації соціального захисту дітей у навчальному закладі.
ШАНОВНІ БАТЬКИ ДІТЕЙ, ЩО ОПИНИЛИСЬ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ!
ПРОПОНУЄМО ВАМ ЗАПИСАТИ СВОЇХ ДІТЕЙ ДО ГУРТКІВ ЦПО "МРІЯ"
Рекомендації батькам по вихованню дітей із сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах
Батькам необхідно навчитися правильно використовувати у виховному процесі заохочення і покарання. Зазвичай батьки рідко хвалять дитину за гарну поведінку, часто неправильно і непослідовно реагують на погану поведінку. Занадто багато уваги приділяється проступкам дітей, не розуміючи, що часом негативне поведінка викликана пошуком уваги батьків. Приділяючи такої поведінки багато уваги, батьки закріплюють його в дитини. Тому буває правильніше, якщо це дозволяють обставини, ігнорувати погану поведінку і звертати увагу на позитивні дії дитини, висловлюючи йому схвалення.
У виховному процесі необхідно підтримувати баланс заохочень і покарань (перші бажано застосовувати частіше, ніж другі). Необхідно відзначити, що досить важкі і легкі покарання недоцільні. Дуже важлива частота покарань. Постійно караємо відповідають агресією чи навіть асоціальною поведінкою. Дитині краще прищепити трохи узгоджених правил поведінки, ніж багато неузгоджених. Важливо не тільки заохочувати хорошу поведінку дитини і гальмувати погане, а й сформувати в нього внутрішній механізм контролю своєї поведінки. Для цього потрібно створити у дитини і підлітка особистісну систему життєвих цінностей. Тоді він буде вести себе правильно незалежно від схвалень і заохочень з боку батьків та інших людей.
Зміст діяльності соціального педагога
Соціальний педагог - це фахівець з виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні, навчально-виховні умови для розвитку і соціалізації особи; це фахівець, який зайнятий у сфері соціально-педагогічної роботи або освітньо-виховної діяльності; він організовує взаємодію освітніх і позашкільних закладів і установ, сім'ї, громадськості з метою створення в соціальному середовищі умов для соціальної адаптації і благополуччя в мікросоціумі дітей і молоді, їх усебічного розвитку.
Відповідно до напрямів діяльності соціального педагога розрізняють такі основні види професійної діяльності :
Організаційно-методична робота
1. Облік учнів пільгових категорій.
2. Визначення методів і форм діагностичної роботи.
3. Визначення методів і форм адаптаційної і корекційно-відновлювальної роботи.
4. Оформлення документів на учнів пільгових категорій.
5. Визначення методів і форм профілактичної роботи.
6. Облік оновлення нормативно-правової бази України відносно професійної діяльності соціального педагога.
7. Облік рекомендацій фахівців інших закладів і установ, пов'язаних з роботою соціального педагога в школі.
8. Ознайомлення і облік новітньої інформації про методи і форми роботи соціального педагога.
Діагностична робота
Відповідно до наказу МОН від 28.01.2006 №864 соціальний педагог, який працює в системі освіти, виконує і діагностичну функцію.Напрями діагностичної роботи соціального педагога :
- Діагностика певних особистісних рис, які впливають на реакцію при впровадженні освітньо-виховних компонентів.
- Діагностика особливостей стосунків в сім'ї учнів і вплив цих стосунків на успішність навчання і виховання.
- Діагностика і фіксація відношення учнів, педагогів, батьків до певних аспектів навчально-виховного процесу.
- Діагностика і облік учнів, схильних до паління, вживання алкоголю або наркотичних речовин.
- Фіксація особливостей молодших школярів для конструктивної побудови адаптаційних і корекційних програм.
- Обстеження житлових умов сімей, де проживають діти - сироти, діти позбавлені батьківського піклування, діти які опинилися у СЖО.
Консультаційна робота
- З педагогами - про питання підготовки, організації, реалізації навчально-виховного процесу з урахуванням новітніх педагогічних знань.
- З батьками - про виховання дитини, про охорону дитинства, нормативно-правову базу (дотримання якої лежить у сфері професійних обов'язків соціального педагога).
- З учнями - про стосунки з ровесниками, дорослими, про захист своїх прав.
- З батьками, педагогами - за результатами діагностичної і коректувальної роботи.
СОЦІАЛЬНИЙ ПАСПОРТ ХЛ №31
Станом на 01.01.2024
Кількість дітей у закладі ______________553_________
З них за категоріями:
— дітей-сиріт __________________________________0_______________
— дітей, позбавлених батьківського піклування ____7_____________
— особи з інвалідністю з дитинства _______________13____________
— дітей, які перебувають на диспансерному обліку ____199______________
— кількість багатодітних сімей/ у них дітей ____________19/29__________
— кількість малозабезпечених сімей/ у них дітей _______0______________
— дітей, які постраждали від Чорнобильської катастрофи ______2_________
— дітей працівників внутрішніх справ______________0________________
які загинули під час виконання службових обов'язків ____________0____________
— дітей військовослужбовців, які загинули під час виконання службових обов'язків ___________________1____________________
— дітей, які перебувають на профілактичному обліку в ССД ____3______
— дітей, які перебувають на внутрішньошкільному обліку ____3________
— дітей внутрішньо переміщених осіб ____________99___________
— дітей учасників антитерористичної операції_____________16_____________
– дітей з особливими освітніми потребами_____________8_________________
Нормативні документи
2. Конвенція ООН про права дитини
4. Закон України від 05.09.2017 “Про освіту”
5. Закон України від 01.06.2000 № 1768-III «Про охорону дитинства»
7. Закон України від 22.06.2000 № 1841-ІІІ “Про позашкільну освіту”
9. Закон України від 04.09.2008 №375-VI «Про оздоровлення та відпочинок дітей»
11. Закон України від 21.11.1992 №2811-ХІІ «Про державну допомогу сім’ям з дітьми»
17. Закон України від 15.11.2001 № 2789-ІІІ «Про попередження насильства в сім’ї»
18. Закон України від 21.03.1991 № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»
22. Указ Президента України від 11.07.2005 № 1086/2005 «Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей»
32. Указ Президента України 16.12.2011 №1163 “Про питання забезпечення реалізації прав дітей в Україні”
53. Лист МОНУ від 08.08.13№ 1/9-539 Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами
57. Деякі питання соціального захисту дітей та сім'ї
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1474-2022-п#Text
Положення
1. Типове положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України №8, 2001 р.)
2. Примірне положення про раду загальноосвітнього навчального закладу (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України №8, 2001 р.)
Рішення
1. Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України від 01.12.2005 №12/2-2 «Про освіту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України №2-3, 2006 р.)
Електронна адреса сайту, де розміщені документи: zakon.rada.gov.ua