СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ДІТЕЙ

/Files/images/1_schen18/соцзахист.jpg

Завдання ЗАКЛАДУ ОСВІТИ у напрямку соціального захисту

на 2023 /2024 н.р.:

- здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей – сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей – напівсиріт, дітей з неповних сімей, дітей з інвалідністю, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей;

- організація соціально-психологічного обстеження, надання консультативної допомоги дітям та батькам з багатодітних, неповних, сімей;підтримка опікунів та дітей, позбавлених батьківського піклування

- прогнозування та профілактика можливих негативних виявів та їх вплив на особистість дитини;

- підтримка взаємозв’язку школи з іншими організаціями з метою реалізації соціального захисту дітей у навчальному закладі.

ШАНОВНІ БАТЬКИ ДІТЕЙ, ЩО ОПИНИЛИСЬ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ!

ПРОПОНУЄМО ВАМ ЗАПИСАТИ СВОЇХ ДІТЕЙ ДО ГУРТКІВ ЦПО "МРІЯ"

/Files/images/2022/10_22/МРІЯ.jpg

Рекомендації батькам по вихованню дітей із сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах

Батькам необхідно навчитися правильно використовувати у виховному процесі заохочення і покарання. Зазвичай батьки рідко хвалять дитину за гарну поведінку, часто неправильно і непослідовно реагують на погану поведінку. Занадто багато уваги приділяється проступкам дітей, не розуміючи, що часом негативне поведінка викликана пошуком уваги батьків. Приділяючи такої поведінки багато уваги, батьки закріплюють його в дитини. Тому буває правильніше, якщо це дозволяють обставини, ігнорувати погану поведінку і звертати увагу на позитивні дії дитини, висловлюючи йому схвалення.

У виховному процесі необхідно підтримувати баланс заохочень і покарань (перші бажано застосовувати частіше, ніж другі). Необхідно відзначити, що досить важкі і легкі покарання недоцільні. Дуже важлива частота покарань. Постійно караємо відповідають агресією чи навіть асоціальною поведінкою. Дитині краще прищепити трохи узгоджених правил поведінки, ніж багато неузгоджених. Важливо не тільки заохочувати хорошу поведінку дитини і гальмувати погане, а й сформувати в нього внутрішній механізм контролю своєї поведінки. Для цього потрібно створити у дитини і підлітка особистісну систему життєвих цінностей. Тоді він буде вести себе правильно незалежно від схвалень і заохочень з боку батьків та інших людей.

Зміст діяльності соціального педагога

Соціальний педагог - це фахівець з виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні, навчально-виховні умови для розвитку і соціалізації особи; це фахівець, який зайнятий у сфері соціально-педагогічної роботи або освітньо-виховної діяльності; він організовує взаємодію освітніх і позашкільних закладів і установ, сім'ї, громадськості з метою створення в соціальному середовищі умов для соціальної адаптації і благополуччя в мікросоціумі дітей і молоді, їх усебічного розвитку.

Відповідно до напрямів діяльності соціального педагога розрізняють такі основні види професійної діяльності :

Організаційно-методична робота

1. Облік учнів пільгових категорій.

2. Визначення методів і форм діагностичної роботи.

3. Визначення методів і форм адаптаційної і корекційно-відновлювальної роботи.

4. Оформлення документів на учнів пільгових категорій.

5. Визначення методів і форм профілактичної роботи.

6. Облік оновлення нормативно-правової бази України відносно професійної діяльності соціального педагога.

7. Облік рекомендацій фахівців інших закладів і установ, пов'язаних з роботою соціального педагога в школі.

8. Ознайомлення і облік новітньої інформації про методи і форми роботи соціального педагога.

Діагностична робота

Відповідно до наказу МОН від 28.01.2006 №864 соціальний педагог, який працює в системі освіти, виконує і діагностичну функцію.Напрями діагностичної роботи соціального педагога :

  • Діагностика певних особистісних рис, які впливають на реакцію при впровадженні освітньо-виховних компонентів.
  • Діагностика особливостей стосунків в сім'ї учнів і вплив цих стосунків на успішність навчання і виховання.
  • Діагностика і фіксація відношення учнів, педагогів, батьків до певних аспектів навчально-виховного процесу.
  • Діагностика і облік учнів, схильних до паління, вживання алкоголю або наркотичних речовин.
  • Фіксація особливостей молодших школярів для конструктивної побудови адаптаційних і корекційних програм.
  • Обстеження житлових умов сімей, де проживають діти - сироти, діти позбавлені батьківського піклування, діти які опинилися у СЖО.

Консультаційна робота

  • З педагогами - про питання підготовки, організації, реалізації навчально-виховного процесу з урахуванням новітніх педагогічних знань.
  • З батьками - про виховання дитини, про охорону дитинства, нормативно-правову базу (дотримання якої лежить у сфері професійних обов'язків соціального педагога).
  • З учнями - про стосунки з ровесниками, дорослими, про захист своїх прав.
  • З батьками, педагогами - за результатами діагностичної і коректувальної роботи.

СОЦІАЛЬНИЙ ПАСПОРТ ХЛ №31

Станом на 01.01.2024

Кількість дітей у закладі ______________553_________

З них за категоріями:

— дітей-сиріт __________________________________0_______________

— дітей, позбавлених батьківського піклування ____7_____________

— особи з інвалідністю з дитинства _______________13____________

— дітей, які перебувають на диспансерному обліку ____199______________

— кількість багатодітних сімей/ у них дітей ____________19/29__________

— кількість малозабезпечених сімей/ у них дітей _______0______________

— дітей, які постраждали від Чорнобильської катастрофи ______2_________

— дітей працівників внутрішніх справ______________0________________

які загинули під час виконання службових обов'язків ____________0____________

— дітей військовослужбовців, які загинули під час виконання службових обов'язків ___________________1____________________

— дітей, які перебувають на профілактичному обліку в ССД ____3______

— дітей, які перебувають на внутрішньошкільному обліку ____3________

— дітей внутрішньо переміщених осіб ____________99___________

— дітей учасників антитерористичної операції_____________16_____________

– дітей з особливими освітніми потребами_____________8_________________

Нормативні документи

1. Конституція України

2. Конвенція ООН про права дитини

3. Сімейний Кодекс України

4. Закон України від 05.09.2017 “Про освіту”

5. Закон України від 01.06.2000 № 1768-III «Про охорону дитинства»

7. Закон України від 22.06.2000 № 1841-ІІІ “Про позашкільну освіту”

9. Закон України від 04.09.2008 №375-VI «Про оздоровлення та відпочинок дітей»

10. Закон України від 28.02.1991 № 796-ХІІ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”

11. Закон України від 21.11.1992 №2811-ХІІ «Про державну допомогу сім’ям з дітьми»

13. Закон України від 13.01.2005 №2342-ІV «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»

14. Закон України від 02.06.2005 №2623-ІV «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей»

15. Закон України від 20.12.1991 №2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей»

16. Закон України від 22 жовтня 1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»

17. Закон України від 15.11.2001 № 2789-ІІІ «Про попередження насильства в сім’ї»

18. Закон України від 21.03.1991 № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»

19. Закон України від 19.05.2009 N 1343-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей»

20. Закон України від 23.09.2010 № 2556-VI «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за неналежне виконання обов'язків стосовно охорони життя та здоров'я дітей, а також за зловживання опікунськими правами»

21. Закон України від 15.03.2011 № 3133-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та інвалідам»

22. Указ Президента України від 11.07.2005 № 1086/2005 «Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей»

23. Указ Президента України від 30.12.2000 №1396/2000 «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей»

24. Указ Президента України від 28.01.2000 №113/2000 «Про додаткові заходи щодо запобігання дитячій бездоглядності»

25. Указ Президента України від 29.03.2001 №221/2001 «Про додаткові заходи щодо реалізації державної молодіжної політики»

26. Указ Президента України від 23.06.2001 №467/2001 «Про додаткові заходи щодо вдосконалення соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім’ями»

27. Указ Президента України від 05.05.2004 №506/2004 «Про додаткові заходи щодо вдосконалення системи здійснення соціальних виплат громадянам»

28. Указ Президента України від 04.05.2007 №376/2007 «Про додаткові заходи щодо захисту прав та законних інтересів дітей»

29. Указ Президента України від 01.06.2005 № 900/2005 «Про першочергові заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями»

30. Указ Президента України від 18.12.2007 № 1228/2007 «Про невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями»

31. Указ Президента України від 30.04.2002 №428/2002 «Питання соціального захисту дітей журналістів, які загинули або стали інвалідами у зв'язку з виконанням службових обов'язків»

32. Указ Президента України 16.12.2011 №1163 “Про питання забезпечення реалізації прав дітей в Україні”

33. Наказ Міністерства освіти України від 19.06.1996 №216 «Про затвердження Інструкції про виготовлення і правила користування Єдиним квитком для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків»

34. Наказ Державного комітету України у справах сім’ї та молоді Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України від 26.05.1999 №34/166/131/88 «Про затвердження Правил опіки та піклування»

35. Наказ Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 16.01.2004 №5/34/24/11 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення»

36. Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2006 №631 «Про вжиття вичерпних заходів, спрямованих на дотримання законодавства щодо захисту прав неповнолітніх»

37. Наказ Міністерства освіти і науки України від 17.11.2003 №763 «Про затвердження норм матеріального та нормативів фінансового забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також вихованців шкіл-інтернатів»

38. Наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 16.11.2007 №612 «Про затвердження Порядку обліку, зберігання, оформлення та видачі посвідчень особам, які одержують державну соціальну допомогу, відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам".

39. Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.12.2010 № 1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах»

40. Наказ Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 29.06.2010 №1947 «Про затвердження Інструкції про порядок видачі посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім'ї»

41. Спільний наказ Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства внутрішніх справ України від 01.06.2012 № 329/409/652/502 «Про взаємодію місцевих органів виконавчої влади з питань здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу»

42. Постанова Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 №226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування»

43. Постанова Кабінету Міністрів України від 03.06.1999 №961 «Про деякі заходи щодо підтримки здоров'я сім'ї, безпечного материнства і відповідального батьківства»

44. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 № 1242 «Про затвердження Концепції Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування"

45. Постанова Кабінету Міністрів України від 25.08.2005 №823 «Про затвердження Порядку надання одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку»

46. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 №1228 «Питання організації виконання законодавства щодо опіки, піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування»

47. Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2002 №565 «Про затвердження Положення про прийомну сім'ю»

48. Постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 № 209 «Деякі питання виготовлення і видачі посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім'ї»

49. Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»

50. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.06.2003 №364-р «Про затвердження Концепції запобігання та викоренення найгірших форм праці дітей»

51. Розпорядження Президента України від 11.06.2007 №119/2007-рп «Про заходи щодо захисту дітей, батьки яких загинули під час виконання службових обов'язків»

52. Указ Президента України Про додаткові заходи із забезпечення гарантій реалізації прав та законних інтересів дітей

53. Лист МОНУ від 08.08.13№ 1/9-539 Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами

54. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2013 №895 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах»

55. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2013 №896 «Про затвердження Порядку виявлення сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, надання їм соціальних послуг та здійснення соціального супроводу таких сімей (осіб)»

56. Постанова Кабінету Міністрів від 27.01.2016 №36 "Про внесення змін до Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї"

57. Деякі питання соціального захисту дітей та сім'ї

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1474-2022-п#Text

Положення

1. Типове положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України №8, 2001 р.)

2. Примірне положення про раду загальноосвітнього навчального закладу (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України №8, 2001 р.)

Рішення

1. Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України від 01.12.2005 №12/2-2 «Про освіту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України №2-3, 2006 р.)

Електронна адреса сайту, де розміщені документи: zakon.rada.gov.ua

Програми

Плани

Інклюзивна освіта

Кiлькiсть переглядiв: 1945