НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ, ЯКІ РЕГЛАМЕНТУЮТЬ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Наказ МОН України від 05.05.2008 року № 371 "Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів"
Наказ МОН України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти».
Наказ МОН України від 21.08.2013 №1222«Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти». (зі змінами затвердженими наказом МОН від 19.08.2016 № 1009)
Наказ МОН України від 13.07.2021 року № 813 "Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти"
Наказ МОН України від 01.04.2022 № 289 "Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти"
ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, які оцінюються, та показником оцінки в балах.
Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий.
Рівні навчальних досягнень | Бали | Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
I. Початковий | 1 | Учень (учениця) розрізняє об'єкти вивчення |
2 | Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення | |
3 | Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання | |
II. Середній | 4 | Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію |
5 | Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило | |
6 | Учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні завдань за зразком | |
III. Достатній | 7 | Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії |
8 | Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності | |
9 | Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією | |
IV. Високий | 10 | Учень (учениця) має повні, глибокі знання, здатний(а) використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення |
11 | Учень (учениця) має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми | |
12 | Учень (учениця) має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення |
Видами оцінювання навчальних досягнень учнів є формувальне, рівневе, поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та державна підсумкова атестація(у тому числі у формі ЗНО).
Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, діагностична робота, тематична контрольна робота, тестування, та ін.).
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з окремих навчальних предметів:
Оцінювання навчальних досягнень учнів основної(6-9 класи) та старшої школи здійснюється за 12-бальною системою(шкалою).
(Відповідно до наказу МОН України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»)
- Критерії навчальних досягнень учнів з української мови та мови національних меншин.
- Критерії навчальних досягнень учнів з української та зарубіжної літератури.
- Критерії навчальних досягнень учнів з іноземних мов.
- Критерії навчальних досягнень учнів з історії.
- Критерії навчальних досягнень учнів з правознавства.
- Критерії навчальних досягнень учнів з математики.
- Критерії навчальних досягнень учнів з біології.
- Критерії навчальних досягнень учнів з географії.
- Критерії навчальних досягнень учнів з фізики та астрономії.
- Критерії навчальних досягнень учнів з хімії.
- Критерії навчальних досягень учнів з музичного мистецтва, інтегрованого курсу "Мистецтво", образотворчого мистецтва.
- Критерії навчальних досягнень учнів з інформатики.
- Критерії навчальних досягнень учнів з трудового навчання.
- Критерії навчальних досягнень учнів з основ здоров'я.
- Критерії навчальних досягнень учнів з фізичної культури.